onsdag 18 januari 2017

Hoppas förbättra nattsömnen med ny madrass

Idag tutade en bil utanför huset och när jag tittade ut var det som jag anade. Brevbäraren hade ett paket till mig. Han hjälpte mig att bära det till ytterdörren och sen fick jag packa upp i lugn och ro. Det var min nya sängmadrass och ulltäcke och ullkudde.

Efter att ha varit på tre rundturer på Teneriffa med demonstration av dessa ullbäddar (under en tvåårsperiod) har jag nu fallit för trycket och beställde en dylik i samband med senaste resan i höstas.

Min Sultan resårbotten köpte jag för pengar från uppvaktningen på min 40-årsdag. Det är alltså över 17 år sedan och nu är den inte bra längre. Jag har ofta ont i ryggen frampå morgonkvisten. Så att köpa ny madrass var alltså ingen lyx utan välbehövligt.

Passade på att dammsuga och torka golvet ordentligt. Så gott det går i skumrasket. Jag avskyr att inte se ordentligt.

En ribbotten har jag inköpt på Ikea.

Och så har jag lagt dit madrassen. Betydligt lättare än den tunga resårbottnen jag hade förut. Jag köpte ingen ullbäddmadrass utan har tagit ena halvan av täcket (det är dubbelt och delbart) underst. Man kan ligga direkt utan lakan eftersom ullen inte tar åt sig smuts. Men jag tycker om lakan så jag har istället köpt drapå-underlakan.

Kudden är europeisk standard 40x80 cm så jag har fått köpa såna långa örngott på Jysk och Hemtex.

Hoppas att jag ska sova bra i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar