fredag 10 februari 2017

#Spenatupproret

Nu har Sara Bäckmo i Skillnadens trädgård startat ett spenatuppror. Och jag kan inte låta bli att vara med. Bakgrunden är att hon på en föreläsning blev ifrågasatt när det gällde tidig sådd av spenat. "Det går inte" var huvudargumentet. Läs här https://blogg.land.se/skillnadens-tradgard/det-stora-spenatupproret/

Märklig reaktion tycker jag som snarare tänker: "Vad spännande! Det måste jag testa!"

Det bor ju en rebell inom mig (som inte vågade sig fram riktigt under uppväxten men med åren blir man modig). Och naturligtvis ställer jag upp för Sara som har inspirerat mig så mycket för odling. Jag sådde spenat för första gången i fjol och då inte speciellt tidigt. Men idag har jag gett mig ut i kylan och gjort tre olika sådder: i en plastback, i växthuset och direkt i en kallbänk. Alla spenatfrön jag hade hemma gick åt.

Jag får väl köpa mera sen för senare sådder.

I följande vlogg kan du se hur jag gjorde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar