måndag 23 januari 2017

Drivbänksbygge i växthuset

Det går inte att gräva och anlägga odlingsbäddar i backen än. Det är tjäle. Men snickra drivbänk går bra så här års.


Förra sommaren var min första säsong med växthus. Då valde jag att odla tomater med mera i papperskorgar och kassar från Ikea. Efter lite funderande har jag nu bestämt mig för att ha odlingsbänkar istället.

Idag snickrade jag ihop den första. Sen ska det bli på kortsidan och andra långsidan också. Det ska först fungera som kallbänk för att driva upp det som äts snabbt, rädisor och sallat. Sen ska jag fortsätta driva upp en del plantor för senare utplantering samt sätta dit tomater och gurka när det blir varmt nog.

Hela min tomt är ojämn och så även golvet inne i växthuset. Förmodligen har det sjunkit en del i bortre änden. Men jag har mer grus så jag ska fylla på. Då ser inte bänken sned ut.

Här får du se mitt arbete idag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar