torsdag 1 september 2016

Jag har ändrat mig

 Vilken tur att man kan få ändra sig! För det är precis vad jag har gjort. Jag har sagt (om än inte skrivit) att jag inte ska odla blomkål mer. Det hände ju inget med de ynkliga små plantorna. Jag var beredd att riva bort dem ur pallkragen där de bara tog plats. Men så fick de lite mera nåd... eller om det var jag som inte orkade göra något åt saken... och så blev det blomkål! Och fina dessutom!

Jag har redan skördat tre av dem och snart får jag ta hand om resten. Så det blir definitivt blomkålsodling även nästa år tillsammans med broccoli, kålrabbi och svartkål. Än så länge avvaktar jag med att uttala mig om brysselkålen och spetskålen. Den har inte kommit så långt än. Vem vet, snart kanske jag lovprisar även dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar