fredag 12 augusti 2016

Djungel i växthuset

Nej, någon mysig fikaplats blev det inte i växthuset. Istället en djungel. Jag håller inte räkning på hur många tomatplantor jag har men det är många, 50 kanske.
En del tomater har det kommit men för att de ska kunna få mera ljus och mogna har jag tagit bort mycket blad. Lättare att hitta frukterna dessutom.

Förutom tomater har jag slanggurka, aubergin, physalis, chili och paprika. Vad har jag lärt mig till nästa år? Jo, färre tomatplantor men istället fler olika sorter och färger. Några slanggurkor. Jag äter inte så mycket gurka själv men lätt att ge bort. Gärna mer chili och paprika. Inga physalis. De är visserligen goda men trillar av innan de blivit helt mogna och det är ju bara godis. Inget jag kan använda i mat. Ett fåtal auberginplantor. De måste få hjälp med befruktningen och det ser inte ut att bli så mycket frukt i år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar