söndag 7 maj 2017

Jag sår rotsaker i täckodlad bädd

Vi har kommit en bit in i maj och jag känner att jag ligger efter med allt som behöver göras. Men så är det när man jobbar och orken inte räcker till för allt hemma.

Efter dagens arbete tar jag i alla fall ett par timmar till att börja så rotsaker i en första täckodlad bädd. Jag öppnar upp revor i täckmaterialet och fyller på med gödslad jord där. Sen sår jag i dubbla rader i varje reva. Täckmaterialet ligger som åsar emellan.


Så planterar jag om slanggurkan. Men tar mig även tid att sitta och njuta i solstolen. Underbart!

Följ det jag gör i dagens film. Det blåser en del och bönderna kör på åkrarna så det blir lite sämre ljud i filmen bitvis. Du kan även se filmerna i min youtube-kanal I en by på landet. Du får gärna prenumerera på filmerna där, så kommer ett meddelande till dig när det finns nytt material.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar