tisdag 20 juni 2017

Broccoli direkt i ensilagebalen

Nu är det inte mycket kvar av den stora ensilagebalen som jag fick levererad i mars. Det sista har blivit ganska ruttet och kladdigt av allt regnet. Så istället för att gräva ur det resterande kletet med händerna så bestämde jag mig för att göra ännu en plantering på plats. Jag fyllde på med två säckar jord och satte broccoli där.


Titta gärna på filmen här:

Det växer även runt omkring odlingarna, alldeles för mycket skulle jag vilja säja. Nu har jag fått lite hjälp av en trimmer men det är mycket finlir kvar. Jag kväver en del med markduk och har satt ut fler pallkragar eftersom mina plantor aldrig tar slut...

Påminner också om att det blir växtloppis igen på midsommardagen kl 10-13. Nu är det framför allt blommor och perenner jag satsar på och får även hjälp av en väninna som bidrar med en del från sin trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar