lördag 17 juni 2017

Lycka är att få tag på gräsklipp



Jag blev lycklig när jag hörde att en granne körde med gräsklipparen och jag visste att han inte gör det varje vecka så det var förmodligen ganska långt gräs. Perfekt! Jag tog med hunden som förevändning för en promenad och gick dit, ställde mig så han förstod att jag ville prata med honom. "Jag undrar om jag får ta hand om gräsklippet eftersom jag täckodlar." Han var tyst tre sekunder och jag fick känslan att han tyckte det var den konstigaste fråga han nånsin hade fått. "Du får ta hur mycket du vill."

Genast gick jag hem efter skottkärran och körde hem två lass. Visserligen finns det mördarsniglar där men jag kollade noga att jag inte fick med några sniglar och jag tror inte heller att de lägger ägg i gräset utan mera nere i jorden. Förresten har jag haft besök av en spansk skogssnigel redan. Det var den första regndagen efter torkan när jag gick runt och vattnade lite extra på rosorna. Då låg det en där men den blev inte långlivad. Nu har jag koll på vägen och trampar ihjäl alla i närheten som jag ser.
Det är tomaterna i växthuset som nu blivit inbäddade med gräsklipp. Det ger dem bra näring.

Nu planerar jag för ännu ett växtloppis. Temat den här gången blir: perenner. Det går av stapeln på midsommardagen kl 10-13.

Här på filmen får du bland annat se vad jag har att erbjuda så här långt:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar