måndag 3 februari 2014

En dag av väntan

Igår kväll ville både Sune och Sören gå ut. Jag hade innan dess gosat med Sune och han spann och var lika go som vanligt. Jag tänkte att de kanske kom tillbaka för att sova inne men det gjorde de inte. De har fortfarande inte kommit. Jag tänker att Sune nog har krupit undan nånstans för att dö. Det är ju så de gör. Kanske sitter Sören bredvid och vakar. Han brukar hänga på låset tidigt om han varit ute på natten.  De har ju hela tiden varit goda vänner, även om Sören för övrigt är en översittare.

Jag har tittat i det forna utedasset som är inrett för katterna. Har även lyst med ficklampa in under huset där de brukar söka skydd. Men jag har inte sett dem någonstans. De kan säkert krypa in under uthusen också även om jag inte kommer åt att titta där.

Det verkade vara en snabbväxande böld/tumör och då kan det ju finns på andra ställen i kroppen också. Kommer han inte tillbaka så vet jag att det är slut. Om han kommer får jag väl fatta beslutet om han ska skjutas eller somna in hos veterinären. Han har trots allt haft ett fritt och gott liv.

Jag får väl, som en granne sa, trösta mig med att Ceasar kom hit i höstas. Hoppas han växer upp till en gosig kisse och en bra musjägare och att Sören och han så småningom ska komma bättre överens.  Om de är överens om rangordningen kanske det funkar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar