fredag 29 maj 2015

Trots att värmen dröjer

Trots att värmen dröjer så växer det faktiskt i min terrassodling. Allt har kommit upp utom bönorna som jag nyligen sått. Broccolin får vara kvar under fiberduken för att skyddas mot kolflugor och andra parasiter.


Potatisen är också kvar under fiberduk. Jag hade gett upp om att den skulle titta upp ur jorden men nu har faktiskt några av dem visat livstecken. Men nån färskpotatis till midsommar blir det nog inte.
Rhododendron som jag satte i fjol har börjat blomma.


När nu odlingarna har utökats så lär det gå åt en del vatten. För att ta vara på regnet som faller på verkstans plåttak har jag köpt en 200 liters vattentunna och en fällbar utkastare till stuprännan.

Äppelblommorna har slagit ut men i år är det bara Filippa som blommar. Både astrakanen och maglemer saknar blomning helt. De kan behöva vila sig. Maglemer har blommat extremt mycket de tidigare två åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar