måndag 23 maj 2016

Mumsiga fiskbiffar

Den här veckan har jag semester för att ägna mig åt hem och trädgård. Det har verkligen varit en varm och skön start på den semestern.

Jag har tänkt att jag också ska ägna mig lite åt matlagningen. Många gånger kommer jag bara på att jag är hungrig och gör något snabbt utan att läsa några nya recept. Men nu ska jag prova på lite nytt som också innehåller sånt som jag kan odla i trädgården.

Idag blev det fiskbullar, eller snarare biffar, med recept från Skillnadens trädgård.
http://blogg.land.se/skillnadens-tradgard/grona-fiskbullar-med-farsk-lok 


Jag hade ju inte färdig färsk lök utan det blev en gul lök från affären samt dill och gräslök i smeten. Fantastiskt gott! Det ska jag göra om. När persiljan vuxit till sig ska jag nog använda den i biffarna. Till fiskbiffarna åt jag broccoli från frysen och färska blad från trädgården: spenat, ruccola och plocksallat. En kvist mynta i vattenglaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar