fredag 3 juni 2016

Nu har jag ett färdigt växthus - nästan

Nu är jag växthusägare! Det känns toppen att det nu har både tak och dörr.


I februari skrev jag att jag ska ha marksten inuti och en fikaplats men så långt har jag inte kommit.


Jag får knappt plats. Här finns mängder av tomater, aubergine, physalis, gurka, paprika... Jag kan inte räkna dem alla. Några till ska jag ge bort.

Marksten ska det nog bli så småningom men jag tror det kan vara bra att bo in sig lite. Nu är jag inne på att ha en odlingsbänk. Kanske göra en varmbänk där i början av nästa år. Då värms hela växthuset upp.

Tror inte att jag satsar på vinstock. Det har ju alla andra. Kanske kan jag komma på något annat att sätta i cementröret som jag sänkt ner i golvet.

Blå kassar är väl inte det snyggaste att odla i men jag valde en budgetvariant i år. Ska försöka dra ner på antalet tomatplantor nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar