lördag 11 juni 2016

Sommar-rea!

Trots att sommaren precis har börjat så har ju realisationer av olika slag redan satt igång. Än så länge har jag inte besökt några klädbutiker för att fynda. Visserligen skulle jag nog behöva några fler shorts om det blir högsommarvärme, men jag kan ju lika gärna klippa av några av alla jeans som trängs i lådan.

Nej, den rea som fick mig att genast slå till var frö-rea! 40 procent gör ju ganska mycket. Och de flesta fröer håller sig nog ganska bra. Jag hade morotsfröer kvar sen förra året och sådde lite tätare än jag skulle gjort annars. Men det hade jag inte behövt. Måste nog gallra istället.


Många av de fröer jag valde nu är sorter som rekommenderats av odlare i trädgårdsböcker och på webben. Bra att ta vara på andras erfarenheter. En del kan jag så i år, t ex spenat och rädisor, men de får vänta ett tag för om jag sår dem nu går de alltför snabbt i blom och blir inte lika goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar