lördag 16 april 2016

Ja, jag är en odlingsnörd

Det är lika bra att erkänna. Så är det. I mitt fall innebär det att plantorna, som naturligtvis är för många, får ockupera köket. Det har blivit ett växthus.

Idag har de fått en alldeles egen förvaringshylla framför ett av fönstren. Och gardinen har fått ta en paus för att så mycket ljus som möjligt ska ta sig in.

Jag tyckte det verkade vara lite för kyligt för blomkålen ute på vinden så nu har den fått flytta ner i värmen.


Köksbänken har de också tagit över. De gäller ju att försöka få till flera våningar framför fönstren för att få plats med fler. Det blev ett besök på en secondhand där jag hittade en liten avlastningshylla med två våningar. Pedestalen hade jag redan. Två stycken plantor får också plats ovanpå kaffebryggaren. Jag använder den ändå inte så ofta. När jag är ensam tar jag kaffepressen istället. 


Bakning på bänken är inte att tänka på i nuläget. Hembakta bullar får vänta tills frostrisken är över och kålen kan flytta ut.

Ena fönstret i matrummet intill köket har ju redan sina nätkorgar med brätte och krukor.

b

Om någon månad börjar det nog se lite normalt ut hemma hos mig igen. Normalt för mig alltså. Då  är jag förmodligen i febril aktivitet med att göra fler odlingsbänkar i trädgården för all denna kål. Men det blir ett kärt besvär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar