måndag 15 februari 2016

Jag visualiserar ett grönskande växthus

Tänk att jag snart har ett färdigt växthus! Det har visserligen inte gått så fort, men det mesta är ju ändå gjort.

Vi började i somras med att slå ner jordankare, bygga stommen och sätta i fönstren som är bussrutor. Dessa har bytts ut på bussarna för att de blivit dimmiga men är perfekta i ett växthus eftersom de är isolerande och lite tonade så att det inte blir för varmt. Eftersom marken sluttar har vi satt tegelpannor i nerkanten och sedan fyllt med grus. Jag har grävt ner en cementring i marken där jag ska ha en vinranka.

Annars blir det marksten i växthuset och jag kommer odla i hinkar och lådor. Nu väntar jag på att det ska bli mildare så jag kan måla resterande brädor och sätta på taket.


Här ska jag sitta i sommar och ta en paus i trädgårdsarbetet samtidigt som jag tittar på utsikten och mina odlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar