lördag 6 februari 2016

Nu vill jag gräva igen!

Nu hoppas jag att det fortsätter vara milt och gärna regna lite så att tjälen försvinner och jag kan börja gräva igen. Jag har tänkt att jag ska gräva ur pallkragarna och lägga ett tjockare lager med tidningar i botten. Sen lägger jag tillbaka jorden. Kvickrötterna har nämligen växt igenom. Därför ska jag göra ett försök att hejda dem. Om rotbitar gror så hinner jag rensa bort det innan jag sår.


Det är så mycket jag vill prova att odla så jag får nog försöka att placera ut ännu fler pallkragar. Ni ser ju att det fortfarande finns plats. Jag vill bland annat ha mycket hallon för det är så gott. Nu ser jag ett hot som jag ska försöka hejda.

Grannen har fått jordhögar på sin tomt. Någon bearbetar jorden underifrån. Jag ser inte riktigt skillnad på mullvad- respektive sorkhögar men något av det är det. Jag får nog inskaffa en skadedjursskrämma som kan köras ner i jorden och skrämma iväg dem med hjälp av 300 hz ljudvågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar