fredag 19 februari 2016

Vårkänsla inomhus

När våren inte vill infinna sig utomhus får man försöka tjuvstarta lite inne. Därför har sommargardinerna kommit upp i sovrummet och det rosa har förstärkts med en nyinköpt lampa på Ikea. Krukväxterna har fått en första omgång näring i vattnet för i år. Jag kanske borde satsa på att ha pelargonior i sovrummet året runt. Det passar in i stilen. De som står där nu kommer från utekrukorna.


Till byrån mellan de båda fönstren har jag hittat en vävd löpare i rosa som passade precis i måtten fast jag inte hade mätt innan. Pärlhönsen kommer från Etiopien. Koltrasten och ängeln från den lokala ullkonstnären. Lampan hittad på en loppis.


Ett av de senaste Traderaköpen är en skål som ingår i serien Entré av Carl Harry Stålhane tillverkad på Rörstrand 1957-1960. Den fanns i mitt föräldrahem men var inte kvar vid bodelningen så den har nog gått sönder nån gång. Men man kan ju återskapa sitt arvegods.


Den broderade duken köpte jag förra veckan på en secondhand för 25 kr. Den är också broderad i 60-talsmönster. Broderier och andra textilier är fortfarande väldigt billigt. Oförskämt egentligen med tanke på både materialkostnad och arbete, men det är ju efterfrågan som styr prissättning.


Tulpaner är ju verkligen en vårmarkör. Dessa fick jag av mina gäster igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar