lördag 6 februari 2016

Kunde inte låta bli

Jag åkte in till stan i eftermiddag för att bland annat köpa sorkskrämma och då kunde jag inte motstå frestelsen att köpa fröer redan. Innan jag åkte tittade jag igenom vad jag har kvar från förra året.


Det är ett antal öppnade påsar med lite frö kvar i. Men när jag stod och tittade på alla fröer i affären idag så plockade jag till mig fler än jag tänkt. Jag skulle ju köpa ganska mycket plantor istället hade jag ju tänkt, för jag har ju egentligen inte plats med så många småplantor i mina fönster inomhus.

Men det blev ändå fröer till blomkål, flera sorter tomater, aubergine och gyllenbär. Jag får väl plocka undan krukväxter istället.

I år måste växthuset bli klart före odlingssäsongen. Så är det bara. I fjol blev det ju inte det och tomaterna fick stå mot husväggen och hann inte mogna ute. Nu ska det bli annorlunda. Jag längtar.

När det gäller pallkragarna ska jag täckodla så mycket som möjligt och så i flera omgångar, så jag hinner använda det som skördas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar