måndag 22 februari 2016

Ny klädsel på stolarna

Det är några år sedan jag köpte ett bord med fyra stolar i teak på en secondhandbutik. Att stolarna var omklädda såg jag ju och var mest intresserad av vad som fanns under.

När jag kom hem med dem öppnade jag sitsen på en av dem och såg originalklädseln där.


Men jag upptäckte också att skumgummi var lagd under det nya tyget och kände att utan det var sitsarna väldigt hårda. Så att bara ta fram originalet kändes inte aktuellt.


Jag tittade på möbeltyger i affärer ibland men så blev det inte av att köpa. Men idag gjorde jag slag i saken och köpte. Efter en del arbete har nu en stol blivit klar. Bara tre kvar...


1 kommentar:

  1. Här var det mycket på gång! Stolen blev ju helt underbar. Vad duktig du är!
    Som Smålänning, Alvesta, så var jag ju tvungen att titta in när jag såg på portalen Bloggar om trädgård att du var listad som ny där.
    Välkommen i gänget!

    /Anette

    SvaraRadera